Un cop acabada la temporada turística és moment de fer balanç amb el sector. I com ja és tradicional, es fa amb l’acte Som Turisme del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, enguany a Falset. Una trobada entre institucions i sector privat que ha constatat les bones xifres de la darrera campanya. Concretament, a les Terres de l’Ebre han arribat gairebé mig milió de visitants que han fet un milió i mig de pernoctacions. Un any en què l’ocupació ha augmentat un 2,7%.
De fet, el Patronat de Turisme ha aprofitat l’acte per anunciar un pla d’acció que contempla la inversió de 100.000 euros a les Terres de l’Ebre.
Durant l’acte Som Turisme s’han lliurat els premis Jordi Cartanyà a millor proposta innovadora i creativa per a un desenvolupament turístic sostenible que ha estat per al Festival Terra Roja de la Terra Alta. La millor proposta per a la creació de nous productes de turisme experiencial va ser per a Kensho, de l’Ampolla i la millor proposta de solucions tecnològiques per a la comercialització i comunicació de productes i serveis turístics per als 3 regnes.