La Càtedra d’Economia Local i Regional de la Universitat Rovira i Virgili a les Terres de l’Ebre ha presentat l’informe “El comerç a Tortosa en el context actual. Estudi de les preferències i expectatives dels consumidors tortosins”. Per als autors de l’estudi la davallada de les vendes a Tortosa és una evidència. Un 73,1% dels enquestats, d’una mostra de 200 persones residents a la ciutat i de diversos grups d’edat, consideren que Tortosa “ja no té la capitalitat comercial de Terres de l’Ebre”. La percepció és més generalitzada entre els majors de 60 anys. L’estudi identifica que per reconduir la situació cal modernitzar l’oferta i les infraestructures: noves marques i sectors especialitzats, campanyes de dinamització, i experiències de compra atractives, així com més aparcaments, més seguretat ciutadania i millor il·luminació.
La majoria de la població continua fent compres a Tortosa d’alimentació, restauració, moda, electrodomèstics, bellesa, salut i esport, però ha deixat de comprar tecnologia, telecomunicacions o productes culturals, una tendència “més accentuada” entre els joves de 18 a 24 anys, que només adquireixen productes de cinc o sis sectors comercials a Tortosa, i prefereixen anar a altres municipis a adquirir roba, dispositius tecnològics o serveis de telecomunicacions.
El treball ha estat un encàrrec de l’Ajuntament de Tortosa i la Diputació de Tarragona.