L’EURECAT ha encarregat a la Universitat Autònoma de Barcelona un estudi per tal d’implementar un projecte pilot per evitar els habituals trencaments de l’istme del Trabucador (canalots) després de cada temporal de llevant. Es tractaria d’unes taules que s’enfonsen a terra, com si foren estaques, i que acaben formant una estructura semirígida. Un enginyeria farà la prova en un tram de mig quilòmetre per poder valorar els costos i mirar com s’hauria d’implementar al llarg del prop de sis quilòmetres en què l’istme del Trabucador.
A més a més de determinar els materials de la nova barrera subterrània, caldrà veure quin sistema d’enganxament de taules es farà servir donat que cal que sigue una estructura semirígida, i que es pugue moure perquè el Trabucador es desplaça. La nova barrera subterrània ha de ser desmuntable i subjectable per mòduls i la part superior no ha de sobresortir de la superfície ja que ha de permetre la circulació de vehicles i camions.
Aquest sistema s’està implementant a diferents llocs del món, com els Estats Units, l’Uruguai o Mèxic, en construccions marines d’alt impacte. Al Territori tindria el vist-i-plau de Costes, del Govern, del Parc Natural i dels ajuntaments, entre altres.