La llei d’amnistia ja se’ls ha aplicat a Josep Caparrós i a Albert Salvadó. Tots dos estaven encausats pels fets de l’1 d’octubre quan Caparrós era alcalde i Salvadó primer tinent d’alcalde. La secció quarta de l’Audiència Provincial de Tarragona ha emés la resolució, a la qual ha tingut accés ebredigital.cat. Tot i que és recurrible, tant l’Advocacia de l’Estat com la Fiscalia s’han mostrat prèviament favorables a l’aplicació de l’amnistia en tots dos casos en considerar que els delictes que se’ls imputava, com són desobediència i prevaricació administrativa, encaixen dins la llei.
A Caparrós li demanaven 15 anys d’inhabilitació i una multa de 15.000 euros i a Salvadó gairebé 13 anys i 13.000 euros. La primera citació per a l’exalcalde arribava el 25 de setembre del 2017, en el qual hi havia més alcaldes ebrencs que van declarar, tot i que totes les causes excepte la del rapitenc van quedar arxivades.
El cas d’Albert Salvadó era particular, ja que va ser l’únic regidor de tot el país que va ser encausat pels fets de l’1 d’octubre, a més se’l va incorporar a la instrucció a posteriori. En conversa a ebredigital.cat, tots dos han aprofitat per a contrarestar les veus polítiques que, diuen, pretenen esborrar la resistència popular de l’1 d’octubre i lamenten que qui vol girar full se sent més a prop dels que van pegar que dels que van rebre.
