L’equip de govern de l’Ajuntament de Camarles ha detectat irregularitats en l’actuació del funcionari municipal encarregat de la intervenció municipal i, que s’ha jubilat fa pocs dies després de prop de 40 anys de feina. Segons ha avançat ebredigital.cat tot es va destapar després que dues persones del consistori comencessin a treballar en el relleu del funcionari, en previsió de la seva jubilació. Va ser en aquest procés quan es van detectar les irregularitats, que a falta de confirmació oficial, podrien consistir en part en la fabricació de factures falses de proveïdors. Tota la informació recollida fins ara s’ha posat “en coneixement del Jutjat d’Instrucció Número 4 de Tortosa.
L’equip de govern de l’Ajuntament de Camarles ha fet públic un comunicat en el qual es compromet a efectuar “una auditoria externa” per tal de determinar l’abast “d’estes d’irregularitats que “presumptament tindrien el seu origen en el departament d’intervenció”. En el mateix comunicat s’assegura que des de l’executiu local s’anirà informant dels avenços en la investigació i els resultats de l’auditoria “en les pàgines oficials” del consistori. Alhora, s’afirma que “s’han reunit amb els grups de l’oposició per explicar els fets”
Junts per Camarles i Lligallos ha expressat “la seva preocupació per la gravetat de la situació” i ha destacat la “necessitat de posar tots els recursos a l’abast per aclarir els fets i garantir la correcta gestió dels recursos públics”. El partit de l’oposició valora “positivament” el fet que “l’actual govern hagi pres la decisió de posar els fets en coneixement de les autoritats competents i d’encarregar una auditoria externa per assegurar una revisió independent i exhaustiva”. Tanmateix, aprofita per reclamar que la investigació “es dugui a terme amb la màxima rapidesa i rigor, i que es prioritzi la recuperació dels diners que presumptament hagin estat malversats”.