L’Ajuntament de Tortosa ha formalitzat l’adhesió al Pacte Nacional per la Llengua amb motiu de la visita institucional del conseller de Política Lingüística, Francesc Xavier Vila. El pacte, impulsat per la Generalitat, fixa un full de ruta fins al 2030 per garantir l’ús i el reconeixement del català en tots els àmbits. L’adhesió municipal es va aprovar al ple del 6 d’octubre de 2025 amb el suport unànime de tots els grups polítics. Com a primera acció, el consistori ha creat la nova regidoria de Llengua Catalana, que coordinarà les polítiques lingüístiques locals i el treball conjunt amb el Govern i el teixit associatiu.
