Comença la Marató de Sang este 2026 amb l’objectiu d’arribar als 10.000 donants entre els dies 8 i 17 de gener. La iniciativa, que se celebra cada any la segona setmana de gener, té com a objectiu remuntar les donacions i restablir les reserves afectades per les festes de Nadal.
El Banc de Sang i Teixits posa en marxa una nova edició de la Marató de Donants de Sang de Catalunya, que s’allargarà fins al 17 de gener amb campanyes de donació de sang i plasma arreu del territori. La iniciativa, que se celebra cada any la segona setmana de gener, té com a objectiu remuntar les donacions i restablir les reserves afectades per les festes de Nadal.
Durant estos dies, s’espera que unes 10.000 persones donin sang als principals hospitals catalans i a 102 campanyes repartides en més de 80 municipis, com Tortosa, Campredó, Tivenys i La Sénia
Sota el lema “el vincle que ens fa immensos”, la campanya apel·la a la solidaritat col·lectiva i recorda que una sola donació pot salvar fins a tres vides.
