L’Ajuntament de l’Ametlla de Mar deixarà d’estar tutelat pel Ministeri d’Hisenda després de reduir a la meitat el deute del consistori. El govern municipal ha reduït la ràtio d’endeutament del 140% al 70%. Només amb l’operació de la venda de la residència s’han pogut cancel·lar més de 6 milions d’euros de deute. L’Ametlla de Mar era dels municipis més endeutats de Catalunya amb una ràtio del 140%. Això els havia provocat estar tutelats pel Ministri d’Hisenda, qui controlava el Pla d’Ajust. Ara, el govern municipal ha anunciat que este endeutament s’ha reduït a la meitat, situant-se al 70%. Dels 10 milions d’euros que s’han aconseguit reduir amb diverses mesures d’estalvi, 6 milions s’han aconseguit eixugar amb la venda de la residència d’avis. Des del Govern asseguren que no hi haurà cap canvi en el servei. Paral·lelament, l’Ajuntament continua personat al Cas Efial, d’on el govern espera un rescabalament. Amb la reducció del deute, l’Ajuntament confia en guanyar capacitat d’inversió.
