L’Ajuntament de Tivissa elevarà un informe a la subdelegació del govern a Tarragona per a reportar les deficiències detectades durant el simulacre del sistema ES-Alert. Esta prova de missatgeria d’emergència, que es va dur a terme dilluns passat en l’entorn de la central nuclear de Vandellòs, ha deixat al descobert mancances en la cobertura del senyal dins del municipi de la Ribera d’Ebre. Segons les dades recollides pel consistori, la zona sud del terme municipal es va quedar sense rebre l’alerta als dispositius mòbils.
Esta «zona fosca» representa aproximadament el 40% de l’extensió total de Tivissa. L’afectació es va fer notar més en les zones disseminades i les àrees de muntanya, on la recepció del senyal de telefonia ja sol ser precària.
La preocupació s’ha estès també entre el veïnat, que dilluns va viure amb incertesa la disparitat en la recepció del missatge.
Malgrat els resultats negatius en quant a cobertura, des de l’Ajuntament es valora positivament la realització de la prova. Consideren que la finalitat d’un simulacre és precisament esta: posar a prova el sistema per a detectar errors abans que es produïsca una emergència real.
