La corba de contagis per Covid-19 a les Terres de l’Ebre és ascendent i continuada des del Pont de la Puríssima, però no supera els índexs de mesos anteriors. Les dades epidemiològiques al territori són altes, però no s’allunyen de les de la resta del món.
Són declaracions del doctor Josep Rebull, responsable del Servei de Medicina Preventiva de l’Hospital Verge de la Cinta qui afirma també que les vacunacions van a bon ritme. Segons l’expert, la immunitat de grup s’aconseguiria d’aquí a un any i mig.
Els cossos de seguretat del territori preparen un dispositiu conjunt per vigilar l’entrada al Parc Natural dels Ports. L’operatiu s’executarà perquè el cap de setmana passat molts conductors es van saltar les restriccions de mobilitat per anar a veure la neu.
Costes de l’Estat calcula que un 35% del Trabucador hauria quedat submergit sota l’aigua després de la borrasca Filomena. Asseguren que les obres d’emergència han esmorteït el cop en zones com l’Illa de Buda. Mentrestant, Ports de la Generalitat reivindica que els molls ebrencs es van salvar del temporal gràcies a que les obres de protecció no van dependre del govern central.
El sector primari de les Terres de l’Ebre espera amb optimisme el traspàs de poders a la Casa Blanca. La pujada dels aranzels per part de Donald Trump els ha impossibilitat d’exportar als Estats Units durant l’últim any. L’arribada del demòcrata al poder els hi brinda ara un nou escenari.