El sector turístic confia que el mes de maig comenci la seva recuperació després de mesos de tancaments per la pandèmia. Amb la possibilitat de fer sopars a partir de la setmana vinent, els restaurants esperen recuperar part de la facturació perduda. I és que molts establiments han perdut la meitat dels seus ingressos.
Un altre sector que mira amb esperança les pròximes setmanes és el dels allotjaments turístics i les agències de viatges. No només perquè a l’estiu s’espera que torni el turisme internacional amb comptagotes, sinó també, per l’anunci del govern espanyol de recuperar el programa IMSERSO a partir del setembre.
La Terra Alta, el Baix Ebre i el Montsià tenen una renda familiar inferior al 20% de la mitjana catalana. Segons els experts, els motius són una menor densitat de població i un pes més gran del sector agrícola. A la Ribera d’Ebre, una comarca tradicionalment industrial, els ingressos per habitants són notablement més alts.
Nou tall de la carretera de la Ràpita a Poblenou este dissabte. La Plataforma Carretera de la Vergonya denuncia endarreriments en la tramitació de les obres de reforma per part de la Diputació. Des de l’administració reconeixen el retard, però asseguren que no es poden avançar els terminis.
Esquerra Republicana portarà el tancament de l’oficina de la Seguretat Social de Móra d’Ebre al Congrés dels Diputats i al Senat. Volen reclamar que es mantingui oberta i exigiran explicacions al ministre José Luís Escrivá.
A la cultura, els explicarem que ha fet l’Ajuntament d’Alcanar per substituir les seves tradicionals festes de maig, que enguany tampoc es poden celebrar a causa de la pandèmia.
Als esports us parlarem d’una iniciativa solidària que combina ciclisme, i la recerca contra el càncer infantil.
I a l’entrevista, ens visita Joan Otero, portaveu del COREMBE, el col·lectiu per la reinterpretació del monument de la Batalla de l’Ebre. Preguntament perquè han començat a recollir signatures contra la seva retirada.