Tortosa ja disposa del punt més gran de vacunació de les Terres de l’Ebre. Se situa al Pavelló Firal de la capital del Baix Ebre, i la previsió és administrar-hi un miler de dosis diàries. De moment, aquest dilluns, s’ha començat per vacunar a un total de 578 persones.
Satisfacció entre els assistents per la rapidesa i la bona organització del procés. De moment, s’hi vacunaran les persones d’entre 56 i 69 anys, però la previsió és que s’eixample la franja d’edat quan arribin més dosis. Amb aquest nou punt, la vacunació segueix agafant ritme. A hores d’ara un 33% dels ebrencs ja han rebut la primera dosi de la vacuna.
Tranquilitat en la primera nit sense toc de queda a les Terres de l’Ebre. Els Mossos d’Esquadra van haver d’actuar en comptades ocasions per aturar, especialment, concentracions de joves que, des de l’octubre passat, no podien sortir a la carrer passades les deu de la nit.
Enèsima protesta de la Plataforma Carretera de la Vergonya, aquest cop, pel retard en el procés de millora i ampliació del vial de la Diputació de Tarragona. Una trentena de vehicles han tallat el trànsit aquest dissabte per denunciar també opacitat en el projecte.
Federico Mayor Zaragoza no podrà asistir al premi que duu el seu nom a la ciutat de Tortosa. Els metges li han recomanat quedar-se a casa, però això no impedirà que el certamen tingui la seva 14a edició. L’any passat, el premi va estar marcat per la mort per coronavirus de Montse Esteve, presidenta d’Amics i Amigues de la UNESCO.
A la cultura coneixerem ‘Aigua, Cel i Terra’, el darrer treball de la morenca Laura Garí. Una sèrie d’espectacles musicals que barregen la música d’arrels i el jazz amb els espais naturals i el patrimoni de les Terres de l’Ebre.