El CAT aprovarà, en assemblea general, invertir més de 4 milions d’euros en la construcció de dos parcs fotovoltaics. Un d’ells s’ubicarà a les instal·lacions de l’Ampolla, i l’altre, a Constantí. L’objectiu de l’ens és donar compliment als objectius europeus ODS per a un desenvolupament sostenible.
La central nuclear d’Ascó II inicia la seva 27a recàrrega de combustible. Des de l’ajuntament del municipi esperen que la construcció de la nova rotonda a la C-12, ubicada just a l’entrada del recinte, no generi restriccions davant l’augment de vehicles que comporta una operació d’aquestes característiques.
El govern de Tortosa portarà a aprovació una modificació pressupostària en ple extraordinari per a adequar i remodelar l’avinguda de Barcelona, al barri de Sant Llàtzer. L’actual equip també presentarà una moció per a fer front a les despeses generades per l’IBI al Catalunya Sud l’any 2001.
Els sindicats majoritaris recuperaran la tradicional mobilització unitària que, cada 1 de maig, se celebrava a Tortosa en el marc del Dia Internacional dels Treballadors. Les agrupacions inviten a tothom a sortir al carrer en un moment de crisi mai vista a conseqüència de la Covid i del conflicte ucraïnès.
El COMEBE inicia els tràmits perquè el Centre 115 dies de Corbera d’Ebre disposi, pròximament, d’un espai dedicat al paper de les dones durant la Guerra Civil i la postguerra. Són declaracions de la consellera de Justícia, Lourdes Ciuró, en una entrevista a Canal Terres de l’Ebre. La historiadora tortosina Anna Sospedra s’encarregarà del seu contingut.
L’Ajuntament d’Amposta posa a disposició dels seus ciutadans l’aplicació mòbil ‘eAgora’. Aquesta permetrà seguir canals temàtics d’associacions i de comerços i, en un futur, s’espera que es pugui utilitzar per a realitzar tràmits administratius o enquestes.
A les acaballes d’aquest informatiu anirem a Móra la Nova per esbrinar quin nom li han posat els alumnes de l’Institut Escola 3 d’Abril al carrer on s’ubicarà aquest nou centre.
I als esports descobrirem quin és el nou rècord d’Antoni Teixidó amb la Unió Esportiva Rapitenca, que aquest diumenge ha guanyat per 2 a 1 a la Unió Esportiva Valls, i és més líder de Primera Catalana.