L’Institut Català de la Salut obre un expedient a tres professionals d’infermeria que van anar a vacunar de la covid-19 en una residència de persones amb discapacitat de les Terres de l’Ebre i que van aprofitar per administrar-la a familiars propers.
El brot de coronavirus al municipi de Paüls no deixa d’empitjorar. Aquest dimecres la xifra de positius ja s’ha elevat a 74 persones. Sumades a les que han estat contacte estret, hi ha prop del 40% dels 560 habitants confinats a casa. L’índex de rebrot ha arribat als 30.000 punts.
Els Ramaders alerten de la situació de les seves explotacions. Han trigat moltes hores en poder accedir i donar de menjar als animals. Lamenten la ineficàcia de les administracions i asseguren sentir-se abandonats.
Unió de Pagesos reclama ajudes al govern per pal·liar els efectes de la borrasca Filomena. Demanen una actuació ràpida i que activi els mecanismes de suport necessaris per al sector el més aviat possible.
El Despoblament i l’increment de nascuts a l’estranger influeixen en els indicadors de coneixement del català a les terres de l’Ebre que baixen sensiblement. No obstant l’ús del català frega el 90% i és el territori on més s’utilitza de tot el país en el dia a dia.