Les Terres de l’Ebre han registrat, durant tota la pandèmia, més de 47.000 casos de coronavirus. Les vacunes, però, superen amb escreix aquestes dades i, a les quatre comarques, ara mateix, ja s’han administrat més de 363.000 dosis. Fem un repàs de l’evolució de la crisi sociosanitària quan es compleixen dos anys de l’arribada de la Covid a l’Ebre i de l’inici del confinament.
Neix al territori una associació per a malalts de Covid persistent. Es calcula que fins a una tercera part dels contagiats podrien presentar aquesta patologia. De moment, un centenar de persones ja formen part del col·lectiu.
Segona jornada de vaga a Catalunya per a reclamar millores en l’àmbit educatiu. Avui, hi han hagut marxes al centre de Tortosa, on vora tres-cents manifestants, s’han concentrat davant els Serveis Territorials d’Educació per a demanar la dimissió del conseller González-Cambray.
El Parlament de Catalunya celebra la tercera sessió de la Comissió d’Estudi per a la Protecció del Delta de l’Ebre. Aquest dimarts ha estat el torn de Xavier Faura, Joan Alginet, Xavier Pallarès i el síndic, Rafael Ribó. Tots coincideixen en què calen actuacions urgents sobre l’ecosistema.
Catalunya es posiciona com a epicentre europeu del mercat de Marihuana i és la demarcació de Tarragona on es concentra el 44% de la droga retinguda. A l’Ebre, el creixement de decomisos ha augmentat en un 250%.
Avui visitarem Amposta per a explicar-los una iniciativa que durà a terme l’ajuntament per a conèixer les inquietuds i queixes dels seus veïns i veïnes. L’han batejada amb el nom de ‘Trobem-nos al barri’.
I al Mercat Municipal de la capital del Montsià, alumnes i paradistes cooperen ja per a millorar el funcionament i estètica del recinte. Els expliquem com.