La Unió Europea es compromet a analitzar si l’Estat Espanyol està cometent infraccions en la preservació del Delta de l’Ebre. Estudiaran si presenten un procediment contra Madrid per inacció, ja que denuncien que ‘s’estan incomplint normatives europees mediambientals’.
El Govern Espanyol inicia els tràmits per a segellar els pous de la plataforma petroliera Casablanca. L’objectiu és desmantellar-la d’aquí a dos anys.
Les feministes es reivindiquen un any més pels carrers de Tortosa, aquest cop denunciant la precarització que pateix el col·lectiu femení arran de la pandèmia. La manifestació va aplegar més de 400 persones, majoritàriament dones.
Entre els actes organitzats pels diversos ajuntaments ebrencs en el marc del 8-M, Canal Terres de l’Ebre hem assistit als de Tortosa i Deltebre, on els consistoris han reivindicat el paper de la dona amb diferents propostes que els explicarem a continuació.
També coneixerem les actuacions que el Consell Comarcal del Baix Ebre està duent a terme en un dels trams més transitats de la Via Verda de la Val de Zafán: el comprès entre el pont de l’antiga carretera de València i el pavelló municipal de Roquetes.
Anirem cap a Flix per a aprofundir en les protestes que aquests dies estan protagonitzant els treballadors i treballadores de la residència per a gent gran ‘Les Escoles’. Reclamen a l’empresa gestora que apliqui el conveni salarial que els apujaria el sou.
Als esports coneixerem Laura Matamoros, una de les vuit dones que actualment entrenen un equip sènior masculí a Catalunya.
I a la cultura assistirem a l’obra Femin(ismes), una representació teatral destinada a alumnes d’instituts en plena setmana del 8M.