Aquest dissabte es compleixen vint anys de la constitució de la Delegació del Govern a les Terres de l’Ebre. En aquest temps, els departaments de l’administració s’han desplegat arreu del territori, apropant als ciutadans els tràmits amb la Generalitat. Però més enllà d’això, la constitució de l’ens ha contribuït en vertebrar la identitat ebrenca i a dotar-la de personalitat política. Amb tot, alguns dels objectius inicials segueixen pendents.
Una efemèride que no tindrà cap acte oficial que la recordi. Si ho farà Canal Terres de l’Ebre amb una edició especial ‘Del Mirador’ amb la presència dels cinc delegats que hem tingut en aquestes dues dècades. També amb la de l’expresident Artur Mas, llavors conseller en cap de Pujol.
Es mantenen molts actes institucionals per commemorar el Dia Internacional de les Dones, però les administracions s’adapten també al format telemàtic a causa de la pandèmia. En l’informatiu d’avui farem un repàs dels més rellevants.
Vint-i-set farmàcies de la Demarcació de Tarragona ofereixen, durant aquest mes de març, assessorament per deixar d’ingerir alcohol a les persones que prenguin algun medicament incompatible amb aquesta substància. És un programa pioner a tot l’Estat, que, si funciona, s’estendrà arreu.
El sindicat ASAJA recorre les eleccions agràries del 25 i el 26 de març perquè no està d’acord amb el sistema de votació electrònic. Asseguren que aquest no dóna garanties a molts pagesos, i que la reducció de punts de votació els posa en risc.
Les obres de reforma de l’avinguda Catalunya de l’Aldea començaran després de Setmana Santa. L’alcalde, Xavier Royo, ha avançat que el primer tram del projecte unirà els dos barris de la població. Un fet que considera que serà “històric”.
L’il·lustrador de Gandesa, Jordi Costa, ha adornat totes les escoles de la Terra Alta amb murals no sexistes. Avui, en l’espai de cultura, recorrerem el territori per descobrir-los en el marc del dia 8 de març.