El Delta de l’Ebre ja està llest per a rebre, de nou, l’aigua dels canals i poder inundar així els camps d’arròs. El Canal de la Dreta s’ha obert avui mateix, mentre que el de l’Esquerra ho farà la setmana vinent. Enguany, la comunitat de regants es mostra preocupada per l’augment dels costos de producció, com l’encariment de la factura de la llum. Veurem quines son les solucions que han adoptat.
El COPATE està presentant als consells d’alcaldes del territori una proposta de modificació dels estatuts per poder ampliar les competències de l’organisme. La proposta, elaborada per la Càtedra d’Estudis Jurídics Locals de la Universitat Rovira i Virgili, planteja també el canvi de nom del nou ens, que es denominaria, en un futur, CITE.
Precisament la marca Reserva de la Biosfera, gestionada pel COPATE, ha estat el tema principal de la Coordinadora Institucional de la Federació de l’Ebre d’Esquerra Republicana. La formació vol continuar engrandint la marca i, per això, han volgut compartir el projecte amb els càrrecs electes del territori
La Terra Alta serà la segona comarca ebrenca en impulsar un programa de cures puntuals de menors. L’han anomenat ‘Espai Temps’, i el seu objectiu és el d’ajudar a conciliar la vida laboral i familiar, sobretot, de les mares.
Ahir va ser el Dia Mundial de la Higiene de Mans. En aquest informatiu, parlarem de com les escoles ebrenques han celebrat la iniciativa, amb un acte conjunt i un concurs.
Als esports, els expliquem els nous propòsits de l’entrenador argentí Agustín Rodríguez, qui tornarà a entrenar el Club Voleibol Roquetes la temporada vinent. Rodríguez ja havia estat al conjunt del Baix Ebre l’any 2020, i va aconseguir que l’equip jugues la fase d’ascens a Superlliga 2.
I a la cultura, sentirem l’horror dels camps de concentració nazis amb l’exposició ‘Viacrucis en 50 estacions’. Aquesta es pot visitar des d’ahir i fins al 23 de maig al Centre Cívic de Ferreries.