La Generalitat de Catalunya ha aprovat este dimarts un segon pla de xoc per a reforçar el transport de viatgers per carretera, una mesura que tindrà un impacte directe en la millora de l’oferta en vuit línies interurbanes d’autobusos de les Terres de l’Ebre. Este reforç dels serveis regulars busca donar resposta a l’increment exponencial de la demanda que s’ha registrat darrerament, motivat principalment per la crisi del servei de Rodalies i la necessitat de garantir una mobilitat eficient per als usuaris del territori.
Entre les línies afectades es troben algunes de les que registren un major volum de passatgers, com les rutes que unixen les quatre comarques de l’Ebre amb Barcelona, així com trajectes clau per a la comunicació interna com la línia Tortosa-Jesús o la que connecta Tortosa amb Santa Bàrbara i Ulldecona. L’objectiu és evitar la saturació dels combois i assegurar que els ciutadans disposen d’alternatives fiables per als seus desplaçaments quotidians o laborals.
La inversió total per a la demarcació de Tarragona, incloent-hi el Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre, ascendirà als 4,8 milions d’euros. Esta partida forma part d’una estratègia global a nivell de tot Catalunya que compta amb un pressupost total de 21,5 milions d’euros.
