Endesa es troba en la fase final dels treballs de reforma tecnològica i reforç de la xarxa elèctrica de mitjana tensió a Mas de Barberans. Esta actuació té com a objectiu principal millorar la qualitat i la continuïtat del subministrament elèctric en esta zona del Montsià, la qual va patir greus danys estructurals a causa del pas consecutiu de les borrasques Alice i Oriana. En concret, la infraestructura de la línia de 25 kV que unix la Galera i Mas de Barberans va quedar inicialment afectada per la DANA Alice el 13 d’octubre de 2025 i, posteriorment, va tornar a rebre l’impacte de la virulència del temporal de vent Oriana el 14 de febrer d’este any.
L’actuació, que compta amb una inversió de 182.000 euros finançats íntegrament per la companyia, ja es troba executada en un 80%. Els treballs consistixen en la substitució de 30 suports de fusta per nous pals de fibra de vidre, un material molt més robust i altament resistent a les inclemències meteorològiques del territori. Així mateix, s’ha renovat un quilòmetre de cablejat i s’estan adequant 65 suports addicionals, on es canvien els aïlladors i s’arrangen els ponts afectats pel vent. Totes estes faenes s’estan duent a terme mitjançant la modalitat de treballs en tensió, evitant així talls en el servei per als usuaris. Esta intervenció beneficiarà directament gairebé 1.700 clients de Mas de Barberans, així com de les localitats veïnes de la Galera, Godall, Santa Bàrbara i Ulldecona. L’alcaldessa de la població, Daniela Lleixà, ha valorat molt positivament este projecte.
En una segona fase del projecte, Endesa té previst adequar un altre tram d’esta mateixa línia elèctrica del Montsià amb la substitució de set suports addicionals, la qual cosa suposarà un increment del 20% en la inversió total acumulada. Esta obra s’inclou dins del Pla d’Inversió de la companyia a les Terres de l’Ebre, enfocat a la renovació, automatització i millora de les xarxes de distribució per a garantir un servei òptim i facilitar la integració de les energies renovables.
