La Biblioteca Marcel·lí Domingo de Tortosa ha fet un pas avant en la modernització dels seus serveis amb la instal·lació de la primera màquina d’autopréstec de les Terres de l’Ebre. Esta iniciativa té com a objectiu principal agilitzar els tràmits i oferir una major flexibilitat i autonomia als ciutadans a l’hora de gestionar els seus lloguers i consultes culturals.
El nou equipament tecnològic permet als usuaris de manera totalment autònoma realitzar els préstecs, les devolucions i les renovacions de documents, eliminant d’esta forma les esperes innecessàries i optimitzant el temps de visita. A més de gestionar els fons documentals, el dispositiu digital oferix la possibilitat de consultar de manera directa i immediata tota la informació de l’estat del compte de cada soci.
El mecanisme d’ús s’ha dissenyat per a resultar altament intuïtiu i accessible per a tots els públics. El funcionament és senzill, ja que la persona només s’ha d’identificar utilitzant el seu DNI o el carnet de la biblioteca. Un cop validada la identitat, només cal seguir els passos que es van indicant visualment a la pantalla tàctil d’última generació. Així mateix, el sistema està completament integrat amb les mesures de seguretat de l’espai, per la qual cosa la màquina també permet desactivar de manera automàtica les alarmes dels llibres, les revistes, els CD i els DVD un cop registrat el tràmit.
La implementació d’esta nova tecnologia arriba en un moment clau per a la institució, ja que servix per a modernitzar de forma integral un equipament cultural emblemàtic de la ciutat que el pròxim 20 de juliol celebrarà el seu 20é aniversari des de la seua inauguració oficial. Es tracta d’un espai amb un fort arrelament i un elevat volum d’activitat al municipi, de fet, l’any passat va rebre més de 130.000 visites. Actualment, per a donar resposta a la gran demanda, l’espai cultural disposa d’un extens fons integrat per més de 150.000 documents al servei de tota la ciutadania.
