El conseller de Política Lingüística ha presentat aquest dijous a les Terres de l’Ebre els resultats territorialitzats de l’Enquesta d’Usos Lingüístics de la Població i una nova eina destinada als ajuntaments per facilitar el desplegament de polítiques lingüístiques municipals. Durant l’acte, el conseller ha explicat que les Terres de l’Ebre continuen sent el territori de Catalunya amb uns índexs més elevats de coneixement i ús social del català, tot i que les dades també reflecteixen un retrocés en els darrers cinc anys vinculat als moviments demogràfics i a l’arribada de nova població. Segons les dades exposades, el català manté una elevada capacitat d’atracció al territori, especialment entre la població jove. L’enquesta mostra que el percentatge de persones que utilitzen habitualment el català és superior al de les que el tenen com a llengua inicial, una tendència especialment accentuada entre els joves d’entre 15 i 29 anys.
