Les empreses de navegació que operen a l’Ebre han expressat el seu malestar per la gestió de la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre (CHE). El sector denuncia una greu manca d’avisos amb l’antelació suficient sobre les crescudes programades del riu, una situació que posa en perill tant la viabilitat econòmica dels seus negocis com la seguretat de les persones. Segons han detallat els representants del sector nàutic, l’últim episodi de desembassament, executat este passat dilluns, va provocar que el cabal es tripliqués de forma sobtada fins a assolir els 1.450 metres cúbics per segon. Esta maniobra va generar situacions de risc real per als treballadors i els turistes que es trobaven a l’aigua o que tenien previst fer-ho.
Les crítiques se centren en el fet que l’avís oficial de la crescuda no va arribar a mans dels responsables de les empreses fins diumenge a la nit. En aquell moment, moltes companyies ja tenien reserves confirmades i tota la logística preparada per a les sortides de dilluns matí. El sector del turisme fluvial, que inclou activitats com el caiac i el piragüisme, depèn de forma crítica de la previsió del cabal per a garantir una experiència segura. Un canvi sobtat i no comunicat pot derivar en accidents greus si els usuaris es veuen sorpresos pel corrent enmig del trajecte.
Davant d’estes queixes, la CHE ha assegurat que l’avís va ser enviat divendres al vespre. No obstant això, s’ha compromès a revisar i millorar els mecanismes d’informació i els protocols de comunicació actuals per tal de minimitzar les afectacions futures sobre el sector nàutic i turístic de les Terres de l’Ebre.
ACN / Redacció Canal TE
