Les línies dels regionals de les Terres de l’Ebre tenen incidències un de cada dos dies. L’R-15 i l’R-16 són les dos línies que més problemes han patit de Catalunya. Concretament, entre el 2021 i l’agost del 2024 van patir 728 incidències. Avui mateix comença al Parlament de Catalunya un debat monogràfic sobre els problemes recurrents de Rodalies.
Els regionals de les Terres de l’Ebre són els que més incidències patixen de Catalunya. Un de cada dos dies hi ha problemes amb l’R-15 o l’R-16. Entre el 2021 i l’agost del 2024, la línia que va fins a la Ribera d’Ebre va estar 369 dies amb incidències greus, és a dir, que afecta a més de 1.000 persones. El podi continua amb l’R-16, la línia que acaba a Tortosa i a Ulldecona, concretament amb 359 dies amb problemes. El podi el completa l’R-14. Són dades del Departament de Territori a una resposta parlamentària de Junts. Els incidents més destacats són errors en la senyalització, interrupcions al servei o avaries en el servei de telecomunicacions. També els robatoris de coure, els descarrilaments o atropellaments. Més de la meitat de les incidències van ser per avaries, un 33% per imprevistos com la falta de maquinistes o les condicions meteorològiques i un 14% per treballs programats.
Les incidències han continuat i més ara després de la posada en marxa del túnel de Roda de Berà. El malestar ha acabat desencadenant en manifestacions este cap de setmana i avui arribarà al Parlament de Catalunya en forma de debat monogràfic. Al ple prendran la paraula el president de la Generalitat, Salvador Illa, i la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque.