Els pagesos comencen a quantificar els danys que han patit els seus conreus després de la calamarsa d’aquest cap de setmana a les Terres de l’Ebre. A la Terra Alta, alguns viticultors han perdut el 30% de la seva collita. Tot i així, creuen que la pedra no tindrà afectació en la qualitat del raïm, en un any on s’augura una bona collita. Pel que fa l’arròs s’han vist afectades les varietats més primerenques, en algunes zones de l’hemidelta dret
La crisi econòmica derivada de la Covid ha fet que el sector de l’hosteleria tingui més problemes a l’hora de trobar cambrers per la temporda d’estiu. Un altre problema que s’hi afegeix és la falta de personal qualificat. Aquest fet, denuncien des del sector, fa que no es pugui dignificar la professió.
Quatre persones han mort per covid-19 durant la cinquena onada a les Terres de l’Ebre. L’augment disparat de casos també s’ha traduït en una vintena d’ingressats als hospitals ebrencs. Tot i això, les dades epidemiològiques van lleugerament a la baixa, amb la velocitat de contagi ja per sota de l’1. Amb les darreres dades probablement algunes poblacions de les Terres de l’Ebre se sumaran al toc de queda nocturn que actualment ja hi ha a Amposta.
L’Ajuntament de Tortosa ha ampliat, a petició de les entitats i la pedania de Vinallop, el casal de la localitat, doblant-ne la seva capacitat. L’obra ha consistit en l’adquisició i enderroc d’un edifici proper al casal per crear zones comunes per a la reunió d’entitats i vilatans. A més, pretenen esponjar i urbanitzar la plaça principal.
Unes 300 persones van rebre ahir l’Aina Cid a Amposta, la remera ampostina que va aconseguir el segon diploma olímpic de la seua carrera. Una benvinguda molt efusiva per part d’amics, familiars i tot un poble orgullós de la seua veïna.