La Plataforma en Defensa de l’Ebre alerta que el nou Pla Hidrològic no garanteix la supervivència del Delta perquè els cabals mínims proposats al document, diuen, són insuficients. El col·lectiu al·lega també que dins el pla no hi ha una proposta decidia pel que fa a la gestió dels sediments, i, per això, asseguren, cridaran a la mobilització. Mentrestant, la Marxa pels Sediments recorre el tram final de l’Ebre amb caiac per reclamar a l’Estat un canvi en la gestió de les preses.
El Departament de Justícia diposita al cementiri de Miravet les restes òssies d’un centenar de combatents anònims de la Batalla de l’Ebre. Les proves genètiques no han permès identificar-los. Es tanca així un procés iniciat el 2018, amb l’excavació de la primera fossa comuna de la Guerra Civil per part de la Generalitat a les Terres de l’Ebre. La nova consellera, ha presidit l’acte, i ha avançat que, possiblement, les tasques per retirar el monument franquista de Tortosa començaran més aviat del previst.
Les revetlles de Sant Joan tornen a les Terres de l’Ebre. Municipis costaners com l’Ametlla de Mar o l’Ampolla van encendre grans fogueres a les seves platges. Durant la nit, no es van registrar incidents greus. Els bombers van haver de fer 10 sortides per apagar incendis de vegetació i de contenidors.
Roquetes disposarà d’un nou mòdul de rehabilitació que s’ubicarà al costat del Centre d’Atenció Primària. L’espai podrà atendre les necessitats de tota la comarca del Baix Ebre, agrupant, en un únic lloc, un servei que ara està dividit en diversos edificis de CatSalut. A finals d’aquest any, s’adjudicarà la contractació del nou projecte de construcció.
Tortosa ha pogut reviure els passos de Manuel Pérez Bonfill. Una ruta literària ha transportat a una cinquantena de persones pels espais on l’escriptor i professor va passar els moments més destacats de la seva vida. La iniciativa ha estat impulsada per l’Ajuntament de Tortosa a partir del treball de recerca d’Ana Tomàs, alumna de l’Institut Dertosa.
L’Ebre Escola puja a 2a Catalana després de golejar el diumenge a l’Amposta B. Gràcies a l’ascens, la ciutat tindrà un nou derbi l’any vinent. Jugadors i equip tècnic van sortir a celebrar-ho pels carrers i demà, l’alcaldessa els rebrà a l’Ajuntament.