L’esport tortosí torna a brillar en l’àmbit nacional gràcies a l’actuació dels remers del Club de Rem Tortosa, Pau Simó i Eric Pastor. La parella tortosina es va penjar la medalla de plata al Campionat d’Espanya Absolut de rem, celebrat este passat cap de setmana a l’embassament de Legutiano, a Àlaba. Competint en la modalitat de dos sense timoner (2-), els representants tortosins van demostrar el seu alt nivell competitiu en una final extremadament ajustada.
La tripulació del Club de Rem Tortosa va aturar el cronòmetre en un temps de 6:45:50. Esta marca els va permetre lluitar pel calaix més alt del podi fins a l’últim instant, quedant-se a només dos segons de la medalla d’or. La plata obtinguda té un mèrit afegit si es té en compte la preparació prèvia de la regata.
Eric Pastor, remer del Club de Rem Tortosa: «Al final, naltros sabem que, no sé per què, però tenim algo els dos. No sé si és la connexió que mos unix per ser amics, que és montar-mos al bot que siga i els dos anem a una. El dia abans de la regata mos vam montar, vam fer una volteta per a provar-lo i vam anar súper bé. Jo trobo que és això, que tenim com algo els dos junts que mos fa anar bé. Poder arribar a este campionat contra ells i poder tornar a aconseguir la plata per a natros és un orgull molt gran, i per al club també, poder-lo representar en estes altures; estem molt contents.»
Malgrat la distància física que els separa durant la temporada, amb Pau Simó entrenant a Banyoles i Eric Pastor al centre d’alt rendiment de Sevilla, la sintonia entre els dos remers s’ha mantingut intacta. Este èxit permet a la parella revalidar la segona posició que ja van aconseguir la temporada passada, consolidant-se com una de les millors embarcacions del panorama estatal. Els dos remers veuen esta medalla com un exemple i un estímul per als jóvens remers de les categories de formació del club.
De cara als pròxims mesos, els dos esportistes seguixen camins ambiciosos. Eric Pastor inicia el seu calendari internacional amb la Copa del Món a Sevilla integrat en el quatre sense, amb la mirada posada en les cites de Lucerna i el Mundial del mes d’agost. Per la seua banda, Pau Simó centrarà els seus esforços en el Campionat d’Espanya sub-23 que tindrà lloc a Banyoles, on buscarà guanyar-se una plaça permanent amb la selecció nacional espanyola.
