Temperatures de 39 graus a les Terres de l’Ebre en la que ja és la segona onada de calor d’aquest 2022. El Servei Meteorològic de Catalunya ha emès un avís per un escenari que els experts afirmen que es deu al canvi climàtic. Es calcula que s’arribin a superar els 40 graus al llarg de la setmana, ja que, fins divendres, el termòmetre es mantindrà molt elevat.
Acusacions, novament, dirigides al govern espanyol per no actuar sobre el Delta de l’Ebre. En una nova Comissió d’Estudi, la Generalitat ha reclamat assumir competències davant la inacció de l’estat. Una de les propostes ha estat també incloure l’Estratègia Delta dins el Pla de Protecció que està redactant Madrid.
La delegació ebrenca que va comparèixer al Parlament Europeu a Brussel·les aquesta setmana ha valorat molt positivament la seva visita. Diuen que va ser essencial per fer sentir la seva veu i per posar a l’Agenda Comunitària les principals problemàtiques que afecten aquest espai natural.
Avui analitzarem, juntament amb el delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, Albert Salvadó, el primer any de legislatura. Hi ha hagut llums i ombres, com els aiguats del mes de setembre o l’arribada de nous inversors al territori.
Més d’un milió d’euros. Aquest ha estat l’impacte econòmic que la ‘Rider 1000’, celebrada el passat 28 de maig a Tortosa, ha tingut sobre el territori. Organització, institucions i el sector serveis han celebrat l’èxit de l’edició.
I a la cultura, recorrerem novament els principals escenaris de la vida de Manuel Pérez Bonfill en el que ha estat la segona ruta literària que s’ha organitzat a la capital del Baix Ebre en memòria de l’escriptor.