El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana redactarà enguany el projecte constructiu d’una tercer carril a l’Autopista AP-7, en el tram comprés entre Amposta i l’Hospitalet de l’Infant. Així ho ha anunciat avui des de Tarragona el secretari general d’Infraestructures del Ministeri, que també ha explicat que es millorarà la connectivitat entre l’A-7 i l’AP-7 per adaptar els accessos entre aquestes dues vies d’alta capacitat. Aquest és el tema d’obertura a l’informatiu d’avui. De la resta de l’actualitat de les nostres terres també destaquem.
Alumnes de la Universitat Politècnica de Catalunya, presenten a Alcanar, un informe on es recullen les causes i les possibles solucions dels últims aiguats. Segons les conclusions del document, l’estratègia implicaria actuar en tres eixos principals, contenció, frenar i evacuar l’aigua abans de l’arribada a la zona urbana.
Dos noves estacions de bombament a la bassa de l’Estella evitarán la salinització que pateix aquest espai. El Departament d’Acció Climàtica, el grup Ad hoc i la comunitat de regants de l’esquerra han fet front al sisent mil euros d’inversió.
Mora la nova acull avui i demà, Hydra, el primer Congrés de la Transició Energètica a Catalunya. Experts en questions energètiques debatran sobre el nou model energètic que cal al païs en l’horitzó 2030.
Més de 100 alumnes de l’Institut de Roquetes aprenen a través d’unes jornades sobre les malalties mentals. La pintada d’un mural i la caminada popular han estat les activitats més destacades.
Homentatge de l’Institut d’Estudis Catalans a la figura del prestigios estudiós Curt Witllin. Vinculat molt estretament al poble de Campredó.