El Govern de la Generalitat ha fixat com a objectiu la millora de la connectivitat ferroviària a les Terres de l’Ebre, amb la fita d’assolir una freqüència d’un tren per hora i sentit a les línies R15 i R16 a llarg termini. Esta ambiciosa planificació pretén acabar amb els històrics dèficits de transport que patix el territori. La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, ha detallat que este increment de freqüències forma part d’un full de ruta que es presentarà el pròxim mes de juny.
A més d’estes millores, el Govern planteja la creació d’una nova línia que unisca Tarragona i Castelló, amb trens cada dos hores en les franges de major demanda. També es recuperaran els serveis semidirectes a l’R16 i se’n posaran en marxa de nous a l’R15 per a escurçar els temps de viatge cap a Barcelona. Unes altres mesures a mitjà termini depenen en gran mesura de l’alliberament de recursos materials que actualment estan destinats al servei de Rodalies de Lleida, els quals es reubicaran per a reforçar el corredor sud. A més, la consellera ha anunciat que a principis de maig es podrà restablir el servei ferroviari de l’R-15 fins a Móra d’Ebre.
L’anunci de la consellera s’ha produït com a resposta a les interpel·lacions del diputat d’Esquerra Republicana de Catalunya, Albert Salvadó, qui ha traslladat al Parlament el malestar de la ciutadania ebrenca davant la precarietat del servei ferroviari actual. Salvadó ha instat l’executiu a concretar un calendari real per a garantir la igualtat d’oportunitats i la vertebració del territori.
Davant d’estes reclamacions, el departament de Territori ha assumit que existixen mancances estructurals i s’ha compromés a treballar estretament amb els operadors ferroviaris per a normalitzar el servei, especialment a l’R15, on s’espera recuperar la circulació total fins a Riba-roja d’Ebre abans de l’estiu.
